Wednesday, October 31, 2012

... seriály ...

Rozhodla jsem se napsat článek, který nemá nic společného s jídlem ani s gastronomíí obecně. Chci psát o seriálech, které v současnosti sleduju. Myslím, že pro většinu lidí jsou seriály nejpříjemnějším "zabijákem" času vůbec. Je jedno, jestli se jedná o  sitcomy, sci-fi, krimi, historické seriály nebo třeba telenovely (i když jejich největší sláva už je nenávratně pryč), většinou se nemůžeme dočkat dalšího dílu a protože televizní společnosti, zvlášť ty americké, si rády dávají od seriálů "přestávky", někdy čekáme na nové díly oblíbených seriálů i několik týdnů. A tak se občas stane, že začneme koukat na nový seriál, abysme tu "díru" něčím vyplnily... Je to začarovaný kruh :). Nejlépe se na seriály dívá v době, kdy máte nějaké povinnosti - máte uklízet, žehlit, prát a nebo třeba psát seminární práce a nebo rovnou bakalářské/diplomové. Že nejsem jediná, kdo se v tom poznává? :)

Nebyla jsem ale vždycky taková. Jako malá jsem se s babičkou dívala na zmíněné telenovely - první z nich byla Esmeralda, když mi bylo osm (a pak taky Kassandra, Luz María, Divoký anděl, Rosalinda, Zamilovaná atp. :D). Dokonce jsem se svojí tehdejší internetovou kamarádkou vedla nějaké stránky o telenovelách. Toto období ovšem skončilo, když mi bylo asi třináct nebo čtvrtnáct a pak jsem se na jakékoliv seriály dívat přestala .. potom začala Nova vysílat "Ulici", na kterou, třeba s půlročními přestávkami, koukám do teď.

Na americké seriály jsem se nikdy moc nedívala, třeba "Friends" nebo "The Simpsons" jsem sledovala občas na ČT1, ale určitě ne pravidelně. Na csfd.cz jsem měla problém vybrat 10 oblíbených seriálů, protože jsem jich tolik ani neviděla... Menší zlom nastal, když jsem v roce 2008 odjela na rok do Ameriky. Ve strašně výhodné akci jsem si koupila první sezónu "How I met your mother". Tu jsem měla zkouknutou tuším během víkendu a "nutně" jsem potřebovala další. A tak jsem si koupila druhou řadu. V televizi tehdy myslím vysílali třetí nebo čtvrtou sezónu, ale na to jsem se nedívala, protože jsem chtěla jít postupně. Ještě do páté sezóny mi moje "host family" posílala nové řady k Vánocům, pak už přestali :). Letos "HIMYM" začalo osmou sezónu a i když už to ani zdaleka nedosahuje kvality prvních sezón, ze setrvačnosti se na to stále dívám. I s Radanem, který je v tomto podobný jako já. Když už jsem se začala dívat, tak toho nenechám, dokud to neskončí. I když je to někdy utrpení, ještěže to má jen 20min :). Ještě v Americe jsem se svojí hostitelskou rodinou sledovala "Veronicu Mars", která mě bavila, škoda, že ji po třetí sezóně utly bez pořádného konce. Velmi výhodně jsem si v Americe taky koupila všechny řady "Dawson´s creek" a ukamenujte mě, ale pro mě je to doteď nejlepší "teen-drama show", jakou jsem kdy viděla. Fakt!

Asi půl roku po návratu z Ameriky jsem se začala dívat na "Glee". Hlavně proto, že se původně odehrával na škole, kde jsem v Americe studovala. Největší zlom ale nastal, když jsem poznala Radana. Spolu jsme začali sledovat většinu seriálů, na které se teď dívám. A udělal ze mě toho správného "seriálového (skoro)maniaka" a na pár dalších se dívám sama. Mimo ty seriály, na které se dívám(e) v soušasnosti, jsme viděli ještě "Coupling" a "Weeds".A tady jsou ty seriály, na které se v současnosti dívám(e) (nebo čekám(e), až zase začnou):




1. Glee (2009) - z Glee, na které jsem se nejdřív začala dívat spíš pro zajímavost (jak jsem psala před chvílí), se po třech uplynulých sezónách stal můj oblíbený seriál. První sezóna byla skvělá, "svěží", bezstrarostná - jednoduše se "děti" z prvního a druhého ročníku na střední škole snažili zvítěžit na mezinárodní školní pěvecké soutěži. Druhá sezona byla sice o poznání slabší, protože neměla žádný nový cíl (kromě toho stejného, jako v první sezóně), ale třetí byla naopak moje zatím nejoblíbenější, protože show zase nabrala dech a posouvala se dopředu. Byla jsem moc zvědavá, jak si poradí se sezónou čtvrtou, když polovina protagonistů maturovala a jsem zatím příjemně překvapená. Glee dospívá spolu s (původními) diváky a mně se to zatím moc libí. Dokonce si mnohem víc užívám scény mimo střední školu, kterých je dobrá polovina každé epizody. Z komentářů vím, že se právě tohle spoustě lidem nelíbí, že už Glee není "jako dřív", ale myslím, že je logické a správné, že se ten seriál posouvá a neopakuje pořád dokola (i tak má každá sezóna stejné prvky). Jediné, co na Glee opravdu nemám ráda, jsou ty nekonečně dlouhé přestávky. Mezi čtvrtou a pátou epizodou současné sezóny je asi 6 týdnů "volno" ...



2. Once upon a time (2011) - seriál, který před pár týdny začal druhou sezónu. Propojení pohádkového světa s tím moderním, současným. Seriál, kde se setkáte se Sněhurkou, zlou královnou, princem Charming, s Popelkou, Karkulkou a s jejich moderním "já". První sezóna měla dost dobrý standard už od začátku a držela si ho až do konce. Druhá sezóna začala taky velmi slibně a zatím to vypadá, že v tomto trendu budou pokračovat. Na "OUaT" se díváme s Radanem oba, myslím, že on si užívá spíš tu "pohádkovou" část, zatímco já tu moderní. Celkově je to ale opravdu koukatelný seriál.



3. How I met your mother (2005) - jak jsem už zmiňovala, na "HIMYM" se už díváme spíš jen ze setrvačnosti. První 3-4 sezóny byly výborné, vtipné, děj se nějakým způsobem posouval a pak ta kvalita začala pomalu upadat, vtipy se začaly opakovat, a HLAVNĚ - nic se tam neděje, děj se absolutně nikam neposouvá. Nevím, kolik to má celkově mít sezón a je mi to celkem jedno, jen ať už to prosím zase někam posunout a začnou se věnovat "hledání matky" .. nemá ten seriál být hlavně o tom?



4. The Big Bang Theory (2007) - na "BBT" jsem se nikdy nedívala, věděla jsem o tom seriálu a dokonce dokázala "rozpoznat" několik postav, ale nechtěla jsem se dívat, nechtěla jsem "ztrácet čas" (haha). A tak jsem se začala dívat až loni s Radanem, takže od páté sezóny. Kupodivu nemám pocit, že bych o něco přišla a moc mě to baví. Narozdíl od "HIMYM" je to alespoň vtipné.



5. Switched at birth (2011) - seriál, na který jsem se začala dívat víceméně z "nudy", když jsem byla v létě v Oslu, Radan byl v práci a já už dopekla vše co jsem chtěla a přišla z procházky po Oslu :). Seriál o dvou mladých holkách, které byly vyměněné při porodu a každá z nich tedy vyrůstala v jiné rodině. Je to takové "family drama", ale celkem povedené. Právě skončila 30ti epizodová první sezóna a v lednu začne nová.



6. 2 broke girls (2011) - další seriál, který jsem začala sledovat "jen tak" někdy loňskou zimu v Praze. V podstatě je to velice průměrný sitcom o dvou mladých chudých ženách, které si chtějí vydělat pečením cupcaků. Každá epizoda má jen 20min, což je vyhovující a občas se tam objevují i dobré vtipy :).



7. Community (2009) - výborný seriál z prostředí státní vysoké školy, který se celý točí kolem skupinky různě starých vysokoškoláků, kteří si založili "studijní skupinu" .. Community je výborné v neustálém odkazování na různé události, seriály apod. První tři řady jsme s Radanem stihly stáhnout asi za tři týdny .. Za pár dní začíná čtvrtá řada.



8. American Horror Story (2011) - na "AHS" jsme se začali dívat včera :). Ještě nám zbývají 3 epizody z první řady. Na to, že má ten seriál 50min, je to celkem úspěch :). Líbí se mi to. Nejsem vyloženě fanoušek hororů, jsem dost lekací typ a nesnáším to dobře, ale American Horror Story je fajn v tom, že to není prvoplánová lekačka, že to má děj, je to poutavé a napínavé. Radan mi říká, že vždycky, když se začnu bát, mám si říct "Glee" :). "AHS" je totiž od tvůrců "Glee". Stejně mě fascinuje, jak jsou stejní lidé schopní napsat něco tak pozitivního jako Glee a zároveň něco tak pochmurného jako "AHS".



9. Girls (2012) - v zimě 2012 se začalo hodně psát o tomto seriálu z produkce HBO a tak jsem ho hned musela zkusit. :). A je výborný. Je neotřelý, realistický, drzý. Herečky vypadají jako normální ženy, ne jako vyretušované modelky z Vogue a řeší poměrně reálné situace a reálně zobrazené, včetně třeba sexu. Jedna z hlavním hereček, Lena Dunham, tuto show i napsala, zržírovala i produkovala a tuším, že za ni získala i několik cen. První sezóna měla kolem 12ti dílů a v lednu začně sezóna druhá. Moc se těším.



10. Sex and the city (1998) - na Sex ve městě jsem se velmi zřídka dívávala s mamkou, když ho vysílali na ČT1. Před pár týdny jsem se ale rozhodla se na něj dívat od začátku. A moc si to užívám. Samozřejmě se na to dívám jinak, než když mi bylo patnáct. Navíc, doba se od roku 1998 opravdu změnila, takže dívat se na konci roku 2012 na ty obrovské telefony, divné střihy oblečení i účesů apod. je celkem zážitek. :)


11. Dance academy (2010) - australský seriál odehrávající se na prestižní australské taneční škole. Má jinou atmosféru, než americké seriály, je skromější a je z něj cítit jiná atmosféra. Pokud jste fanoušky tance a chcete změnu od amerického typu seriálů, tak se vám "Dance academy" bude líbit. Natočené jsou zatím dvě sezóny a na 2013 je naplánovaná další.



12. Misfits (2009) - na tento britský seriál jsme začali s Radanem koukat loni a první sezóna nám přišla úžasná. Britský humor z toho seriálu jen čišel, bylo to vulgární, originální a "jiné". Potom odešel jeden z nejvýraznějších protagonistů a kvalita začala pomalu, ale jistě upadat. Třetí sezóna už byla dost přitažená za vlasy. Nicméně, včera začala čtvrtá sezóna a "když už se na to díváme", určitě budeme pokračovat .. :)


No, je toho dost. A co vy? Na jaké seriály se díváte?

No comments:

Post a Comment