Saturday, January 4, 2014

Cupcaková mánie / Cupcakes mania

Na to, že jsem v poslední době pekla relativně málo, tak se v mém repertoáru nějak podezřivě často objevují cupcaky. Vlastně se stačí podívat na poslední dva receptové články tady na blogu a bude to jasné. A teď přibyde další. V makru jsem si před Vánoci koupila 12ti kusovou formu (předtím jsem vlastnila jen tu 6ti kusovou) a kamarádka mi k Vánocům, pro velký úspěch, dala ještě jednu a tak mi nic nebrání k tomu, abych "cupcakovala", co to jde. A že mě to fakt baví. Tentokrát jsem sice zvolila takovou "neoriginální" klasiku - čokoládové (a nebo kakaové, když je v nich kakao?) cupcaky, ale o to víc "originální" jsem se snažila být při zdobení. Můj plán je zdokonalovat "design" co nejvíc, protože kdoví, kdy se mi to bude hodit ;).

Taky vám všem, s malým zpožděním, chci popřát krásný, naplňující a vyrovnaný Nový rok a chci vám ještě jednou poděkovat za přízeň v minulém roce a doufám, že i letos vás budu bavit, inspirovat a těšit. A kdo by o mně chtěl vědět víc (tudíž mě nemá dost :)) a ještě tak neučinil, můžete mě sledovat na facebooku. Děkuju krásně za každý like, vzkaz a jednoduše za to, že mě čtete :).


Recept / Recipe


na cca 40 malých cupcaků / makes approx. 40 small cupcakes

doba přípravy těsta / preparation time of batter: 15min
doba pečení / baking time: 15-18min
doba přípravy krémů / preparation time of frosting: 20-30min

těsto / batter

250g hladké mouky / 250g plain flour
100g neslazeného kakaa / 100g unsweetened cocoa
1 balíček prášku do pečiva / 12g baking powder
4g jedlé sody / 4g baking soda
špetka soli / dash of salt
80g másla, v pokojové teplotě / 80g butter, in room temperature
200g cukru / 200g sugar
3 vejce / 3 eggs
1 lžička vanilkového extraktu / 1 tsp vanilla extract
350ml mléka / 350ml milk

čokoládový krém / chocolate frosting

220g másla, v pokojové teplotě / 220g butter, in room temperature
170g práškového cukru / 170g icing sugar
120g neslazeného kakaa / 120g unsweetened cocoa
1 lžička vanilkového extraktu / 1tsp vanilla extract
40-50ml mléka / 40-50ml milk

sýrový krém / cream cheese frosting

250g másla, v pokojové teplotě / 250g butter, in room temperature
500g krémového sýra, nejlíp Philadelphie / 500g cream cheese, e.g. Philadephia
80g vanilkového cukru / 80g vanilla sugar
1 lžička vanilkového extraktu / 1 tsp vanilla extract

postup / process

1. Předehřejte si troubu na 175 C. Do mísy prosejte mouku, prášek do pečiva, sodu, sůl, kakao.

EN: Preheat your oven to 175 C. To the bowl, sift flour, baking powder, baking soda, salt and cocoa.

2. V jiné míse spolu rozmixujte máslo s cukrem. Potom postupně přidávejte vajíčka, jedno po druhém. Přidejte extrakt. Pak postupně přidávejte moukovou směs a mléko, dokud nevznikne hladké, krémové, čokoládové těsto.

EN: In other bowl, cream together butter with sugar. Gradually add eggs, one at the time. Mix in extract. Then add flour mixture alternately with milk until the batter is smooth, creamy and chocolate.

3. Papírové košičky naplňte zhruba do půlky (nejlépe na to poslouží naběračka na zmrzlinu). Dejte do trouby a nechte péct asi 15-18 minut. Po upečení nechte úplně vychladnout.

EN: Fill the paper cups approx. half full (the best way how to do it is to use ice cream spoon). Place it to the oven and bake for about 15-18 minutes and the let fully cool down.

4. Zatímco se cupcaky pečou, můžete si ale připravit krémy:

EN: While the cupcakes are baking, you can prepare the frostings:

čokoládový - rozmixujte dohladka máslo s extraktem a postupně přimixujte prosátý cukr a kakao. Podle potřeby přidejte mléko na zjemnění.

chocolate - mix the butter with extract until smooth and gradually add sifted sugar and cocoa. Use the milk so the cream will be even smoother.

sýrový - nejdřív dohladka rozmixujte máslo a pak přidejte krémové sýry, vanilkové cukry a extrakt. Všechny ingredience rozmixujte "do krémova".

cream cheese - first, mix the butter until smooth and then add cream cheeses, vanilla sugar and extract. Mix well until creamy.

zdobení / decorating

- co se týče zdobení, nemám zatím nějakou cennou radu, prostě experimentuju a někdy to vypadá hezky a někdy míň. Není se ale čeho bát. Oba krémy hezky drží  a dá se s nimi opravdu dělat všechno možné. Tady je pár fotek pro inspiraci :).

- when it comes to decorating, I do not really have any valuable advice, I am still experimenting myself and sometimes it looks good and sometimes not so much. But you do not have to worry. Both of the creams are really easy to use and you can try whatever you want. Here are some pictures for inspiration. :)








4 comments:

  1. krásne sú, krásne :) dobre darčeky si si kúpila a dostala , pekne ich využívaš :) a krásny 2014 prajem ešte, samozrejme :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju krásně :). A i tobě krásný rok 2014, Bashka :)

      Delete
  2. Jsi moc šikovná.
    Já na cupcaky zas moc nejsem - nemám moc ráda ty krémy navrch :) Snad jen tvarohový je fajn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju. :) Já zas ty krémy na tom miluju nejvíc :). I když je to teda kalorická bomba. Ale zas ony jsou ty cupcaky celé takové malé :) ....

      Delete