Monday, July 21, 2014

Koláč/Pie z čokolády, zakysané smetany a banánů

Sedím ve Starbucksu na Majorstuenu, kde jsem se dnes rozhodla psát článek. Ani ne tak proto, že je to Starbucks a nebo proto, že se chci cítit hrozně cool & chic. Prostě se mi jen zachtělo jít ven a ve Starbucksu jsem už dlouho nebyla. Navíc jsem sama doma a ještě se mi nechtělo uklízet, takže náš byt momentálne není tím nejlepším místem k bytí ... :)

Káva ve Starbucks mi vždycky chutnala, loni, když jsem ještě studovala v Praze, jsem do něj často chodila psát bakalářku. Dnes mi to kafe ale nechutná. Postrádá cappucinovou pěnu a jeho sladkost a je to prostě jen taková voda s kávovou příchutí. Určitě si tím ale nenechám otrávit den, prostředí je tu inspirativní a kamkoliv se rozhlédnu, sedí tam krásná slečna s macbookem a ledovou kávou na stole. Možná jsem si měla dát tu. Tak příště, třeba.

Až to tu dopíšu, půjdu se pěšky projít do centra a o půl sedmé půjdu do kina. Ještě nikdy jsem nebyla v Oslu sama v kině, ale v Praze jsem chodívala sama často a užívám si to minimálně stejně, jako když jdu do kina s někým. Navíc, když jsem viděla, že hrají film "Begin Again", bylo rozhodnuto. Už nějakých 10-12 let sleduju každý film, ve kterém se objeví Keira Knightley. Mám pro ni slabost. Tento film je navíc s hudební tématikou a jeho soundtrack poslouchám poslední týden vkuse. A taky si tak trochu myslím, že Radanovi by se na něj se mnou nechtělo ..

.. když už jsem u Radana. Dneska ráno jsem asi hodinu hledala svou pracovní smlouvu, se kterou potřebuju zajít na daňový úřad a "kvůli tomu" jsem Radanovi zapoměla přibalit čokoládový páj s banánama, o kterém je, mimochodem, tento článek :). Takže teď mám doma asi 3/4 koláče a nevím, co s ním. Možná ho vezmu zítra do práce. Přestože mi vždycky přijde zvláštní nosit jídlo na místo, kde už je jídla dostatek. Ale byla by ho škoda.

Je lahodný, totiž. Křupavý naspod a krémový díky banánům a čokoládě. Vymýšlela jsem ho včera, když jsem si uvědomila, že mám v mrazáku ještě zbytek těsta na sušenky, které by se dalo využít ve formě páje. Potom přišly na řadu banány, které před pár dny přinesl Radan a ani jeden z nás se k nim nějak neměl. No a pak čokoláda, protože čokoládou nikdy nepokazíte nic a mám jí doma zásoby. Do ní jsem pak přimíchala ještě zakysanou smetanu, kterou jsme měli doma a bylo to - dokonalý, lehký, čokoládový dezert, který bych si klidně dala i v nějaké dobré kavárně .. a teď na něj mám chuť.

Tak tady je recept.




Recept




na jednu menší koláčovou formu, nejlépe s odjímatelným dnem
doba přípravy: cca hodina, pokud budete dělat i korpus, včetně čekání
doba pečení: cca 13min + 40min

korpus: recept najdete TADY. Zbyde vám ještě trochu těsta i na sušenky, kterými pak můžete páj ozdobit

náplň

120g hořké čokolády (použila jsem 86%)
500g zakysané smětany (může být i nízkotučná)
2 vrchovaté lžíce medu
1 vejce
2 zralé banány

postup

1. Korpus si připravte podle návodu v tomto článku. Když budete mít těsto hotové, vyválejte ho do šířky vaší formy a opatrně ho do ní přesuňte. Těsto naspod propíchněte vidličkou, dejte na něj pečící papír, na který nasypte třeba fazole a dejte ho péct na cca 13min do trouby rozpátlené na 175 C.

2. Mezitím si připravte náplň. Banány nakrájejte na kolečka. Ve vodní lázni dejte rozpustit čokoládu a když už je všechna rozupuštěná, přidejte med, který do čokolády vmíchejte, dokud se ty dvě ingredience nepropojí. Dejte na moment chládnout.

3. V míse rozmixujte zakysanou smetanu s vajíčkem. Potom přidejte čokoládu a zrovu promixujte.



4. Korpus vyložte kolečky banánů a rovnoměrně na ně přelijte čokoládovou směs. Dejte péct asi na 40 minut.

5. Koláč můžete ozdobit dalším čerstvým ovocem (třeba maliny, borůvky nebo jahody budou super), šlehačkou a nebo třeba sušenkami ze zbylého těsta jako na obrázku. Dobrou chuť :).




2 comments: