Monday, September 15, 2014

Salted Caramel, resp. Dulce de Leche

Mám pro vás takový rychlý recept. Relativně rychlý. Vlastně ne moc rychlý. Ale jednoduchý. Na slaný karamel. Používala jsem ho jako náplň do makronek, ale chutná stejně tak dobře na chlebu a nebo jen tak. A přitom energeticky na tom rozhodně není tak "špatně" jako třeba nutella nebo arašídové máslo. Zkuste ho :).

Dnes večer budu vyrábět kytičky z marcipánu. Zítra totiž letím domů do ČR, abych pekla na další svatbu. Tentokrát na Slovensku. Čekají mě hlavně makronky (120ks), jednou z příchutí shodou okolností bude právě salted caramel a pak taky cupcaky (50ks). Jen času mít moc nebudu a dnes mám volný večer, tak mi to přijde jako docela dobrý nápad. :) Co děláte vy?

P.S.: recepty na makronky jsou tady.


Recept

na cca jeden hrnek
doba přípravy: cca 2 hodiny

1l plnotučného mléka
1 hrnek cukru
1/2 lžičky soli + špetka navíc
vanilkový lusk (není nutný)

postup

1. Do středně velkého hrnce dejte všechny ingredience (mléko, cukr, sůl, případně vanilku). Na středním ohni míchejte, dokud se všechen cukr nerozpustí. Potom se směsí chvíli nemíchejte, nechte ale stát na plotně na stejné teplotě. Ve směsi by se měli po chvíli začít objevovat takové větší bubliny.

2. A pak už jen čekáte. Hodinu a půl až dvě. Občas směsí zamíchejte. Po asi hodině začne směs houstnout a měnit barvu. Je už na vás, jak moc "karamelovou" ji chcete. Já ji odstavila poměrně brzy. Ale můžete si klidně počkat i na tmavší barvu a intenzivnější chuť.

3. Do hotové směsi přimíchejte ještě trošičku soli. Nechte chvíli schládnout a přelijte do požadované nádoby. V ledničce by vám slaný karamel měl vydržet až měsíc. Ale předpokládám, že tak dlouho ani nebude potřeba :). Dobrou chuť. 



No comments:

Post a Comment