Friday, January 16, 2015

Mandlové cupcaky s nádechem růžové vody

Stává se takovým malým pravidlem, že vždycky, když jsem doma v ČR, alespoň jednou něco upeču své kamarádce Evičce do její kavárny v Olomouci... Tentokrát se mé dny doma krátily a krátily a já to nechala na úplně poslední chvíli. Zítra už totiž cestuju do Prahy a v neděli ráno letím skoro po měsíci zpátky do Osla.

Tak trochu obvykle jsem se pustila do makronek a cupcaků. Cupcaky mě opravdu baví péct snad ze všeho nejvíc a když se pustím do nějakého malého/velkého experimentu a pohrávám si s příchutěmi, a ono to pak i dobře chutná, je to úplně nejvíc super :).


Dnes bylo celé tohle "kavárenské pečení" okořeněné tím, že jsem několik svých čtenářek poznala a prohodila s nimi pár slov a nebo se na ně alespoň usmála, když si pro ten "svůj" cupcake nebo makronku přišly a vzaly si ho s sebou.. A když jsem pak jela vlakem domů, přišla za mnou jedna mladá slečna a ptá se mě "Ty seš Terka? Ta co má blog? Nechceš si ke mně přisednout?" :) Jasně, že jsem šla. A tak jsem strávila půlhodinu povídáním si s milou slečnou místo toho, abych tu stejnou půlhodinu strávila posloucháním hudby. Příjemná změna plánu :).

A pak jsem přišla domů a v jedné z příchozích zpráv stálo: "... Každopádně chuť mandlového cupcaku s nádechem růže předčila má již vysoká očekávání :). Už jsem pár věcí podle Vašeho blogu pekla a na cupcaky se chystám už dlouho, no a po dnešku už se nemůžu dočkat receptu na ty mandlové, protože ty zkrátka budu muset upéct! :) Hlavně mě zajímá z čeho je ten krém, je úžasný a s těstem a mandlovou krustou se krásně doplňuje ..." Myslím, že lépe bych si je nevychválila ani sama :).

A tak chci teď s vámi sdílet recept, aby si je mohl dát každý z vás, kdo na ně bude mít chuť. Malinkatý zádrhel je v tom, že jsem je pekla tak trochu od oka a že bych si to měla zapisovat jsem si uvědomila až později. Mám ale docela dobrou pamět a vy určitě skvělou fantazii a tak se není čeho bát :)

Recept


15 cupcaků
doba přípravy: 25-30min
doba pečení: 20min

drobenka 

70g másla (čerstvě vytaženého z lednice)
80g hladké/polohrubé mouky
80g třtinového cukru
1 lžička skořice
kapka mandlového extraktu*

těsto

285g hladké mouky
200g cukru
1/2 sáčku prášku do pečiva
1 lžička skořice
špetka soli
190g zakysané smetany (jeden kelímek)
170g másla v pokojové teplotě
4 vajíčka
2 lžičky mletých mandlí (já použila zbytek mandlového moučky, která mi zbyla po pečení makronek, ty větši kousky, co nešly prosít, ale stačí opravdu i jen nasekané mandle. Bude to víc křupat :))
1 lžička mandlového extraktu*

frosting

500g mascarpone
3-5 lžic smetany ke šlehání
100-110g třtinového cukru
kapka extraktu z růží*

+ trocha třtinového cukru navíc

postup

1. Předehřejte si troubu na 180 C. Nejdřív si připravte drobenku. V misce rukama "drobte" všechny zmíněné ingredience (máslo na kousky, mouku, cukr, skořici i extrakt) dohromady, dokud vám nevzniknou větší či menší hrudky. Když budete mít hotovo, zakryjte misku potravinovou fólií a dejte do mrazáku, aby drobenka ztuhla a pak se při pečení "nevpila" do těsta. :)

2. Pak si připravte těsto. V tomto případě prostě a jednoduše prosejte mouku s přáškem do pečiva, solí a skořicí do větší mísy. K ní pak přidejte zakysanou smetanu, vajíčka, změklé máslo i extrakt a mixérem spojte dohromady. Nakonec přidejte mleté mandle/mandlovou mouku a lžící promíchejte.

Cupcaky před upečením
3. Muffinovou formu si vyložte papírovými košíčky a naplňte je těstem do třičtvrtiny. Vytáhněte si z mrazáku drobenku a na každý cupcake jí "nadrobte" tak nějak přiměřeně :). Dejte do trouby a pečte zhruba 20min, dokud párátko zapíchuté do těsta nebude čisté a/nebo dokud cupcaky nebudou na povrchu zlatavé

4. Zatímco se cupcaky pečou, můžete si připravit frosting. Nejdřív ručním mixérem rozmixujte samotné mascarpone. Potom postupně po lžících přidávejte smetanu ke šlehání (3-5 lžíc) a po každé lžíci znovu promixujte. Nakonec po lžičkách přidávejte i třtinový cukr a taky kapku růžové vody (stačí opravdu malinko). Hotový frosting dejte do lednice a vytáhněte asi 10min předtím, než ho budete používat.

5. Úplně schládlé cupcaky ozdobte frostingem. Já pak jednu stranu cupcaku posypala ještě trochou třtinového cukru. Udělá to celkem pěkný efekt a taky to hezky křupe :)

Jak jsem zdobila tyto cupcaky ...
* Extrakty, které jsem používala se dají sehnat tady a opravdu je doporučuju. Jsou přírodní a hodně silné, takže stačí kapka a vaše pečící výtvory posunou o level výš... pokud si je ale kupovat nechcete, dejte do cupcaků alespoň trochu vanilkového extraktu, který si jednoduše můžete připravit doma.

Na něj budete potřebovat:

2dcl vodky
3 vanilkové lusky, podélně rozkrojené a nakrájené na kousky
+ 2-3 měsíce
= vynikající domácí vanikový extrakt :)

Dobrou chuť!





5 comments:

  1. Vypadaji kouzelne a verim, ze tak i chutnaly :) vzdy pecu jen muffiny, protoze jsem mela respekt z polevy. S tvym receotem bych to mohla risknout ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Clarky, díky za komentář :). Určitě je zkus i s polevou/frostingem, posuneš to celé "dílo" o level výš :). Držím palce a dej mi kdyžtak vědět, jak to dopadlo. A měj se hezky! Terez

      Delete
  2. Terezko, díky za tip na extrakty! :-) Hned jsem si je objednala a jak dorazí, tak už se konečně pustím do pečení, tento recept zkrátka musím vyzkoušet :-).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jé, Jani, tak to jsem ráda, že ti ty cupcaky asi chutnaly natolik, že ses rozhodla si i pořídit všechny ingredience, aby sis je mohla upéct doma :). Pak mi dej prosím vedět, jak dopadly :). Měj se hezky!

      Delete
  3. Ahoj Terez, zaujal mě tenhle Tvůj recept a ráda bych ho zkusila. Akorát nevím, zda-li tím extraktem z růží myslíš tu růžovou vodu, kterou mají na stránkách eshopu. Protože vyloženě extrakt tam nikde nevidím. Děkuju za odpověď :)

    ReplyDelete