Tuesday, May 12, 2015

Jak jsem šla rovnou z posilovny nabrat spálené kalorie francouzskými makronkami

Mám "odběháno" i "odschodováno", za sebou pár cviků na nohy a břicho, přecházím do jiné části posilovny ... a tam Lucka a Terez. A tak se k nim přidávám. A zjišťuju, že posilování ve více lidech má něco do sebe. Moc jsem se k tomu do té doby neměla, spíš naopak... To bylo včera.

Dneska už jsem se s Terez a Luckou domluvily cíleně a všechny pěkně v deset dopoledne naklusaly do posilovny, kde jsme začaly náš dvouhodinový "workout". Je to teprve asi dva týdny, co jsem znovu objevila kouzlo aktivního pohybu a po tom, co jsem se pár dní cítila tlustější než předtím, z toho teď mám naopak moc dobrý pocit. Zatím ještě nedošlo na "posilovnové selfíčka", na to to dělám moc krátce a navíc, každý asi máte představu, co se v posilovně dělá :). Že jo? 

Každopádně, tyto dva malé odstavečky, to byl jen takový úvod. Ve skutečnosti chci dnes psát o makronkách. A dortících. A milém podniku L'ardoise.

Pistáciová a jahodová s bazalkou. Obě vynikající, ale teda ta jahodová - dokonalá!



Před pár týdny jsem na instagramu narazila na nově otvírající francouzkou cukrárnu/kavárnu/vinárnu ve čtvrti Bislett. Věděla jsem, kde zhruba sídlí, ale až dnes jsem si jí poprvé všimla cestou do té posilovny. Je jen jednu zastávku od ní. A to z ní dělá ideální místo, kde zpátky získat všechny ty spálené kalorie :). Ale je super nejen proto. L'ardoise je podnik, který má podobný potenciál a sortiment jako třeba Pascal - jedna z nejznámějších francouzkých "patiserií" v Norsku - a zároveň počáteční nadšení a chuť to dělat poctivě a naplno...

Moc lidí tam dnes nebylo a já jsem se na návštěvu vydala sama a tak jsem se dala do řeči s číšníkem, který je zároveň sommeliér a jeden ze tří majitelů. Všichni tři jsou Francouzi, ti zbylí dva pečou a v době, kdy jsem se tam nacházela, si zrovna jeden z nich připravoval vajíčka na makronky.... a dal mi pár tipů, jak na ně, ale slíbila jsem, že si to nechám pro sebe ... :)





L'ardoise každopádně není jen cukrárna. Mají tam i "normální" menu, ale přiznám se, že na to jsem vůbec nekoukala, i když věřím, že stojí za to. Jediné co mi nechutnalo bylo cappucino. Ale to jim asi prominu. A přiště si po cvičení zajdu na ten lískooříškový dortík, co na mě tak hezky pokukoval...

S majitelovým dovolením jsem si vyfotila i pár fotek, abych se o tu radost, že je v Oslu konečně nějaký podnik se sladkostmi, který není pekárna, rozdělila i s váma...




Neznám jeho jméno - ale to je ten pán, co jsem si s ním povídala :)
Jo, a ještě na cenu jsem zapomněla. Za dvě makronky a cappucino jsem dala 72nok a  dortíky stojí myslím 55nok. Což mi přijde výborné, vzhledem k tomu, kolik energie a jaké ingredience do těch produktů dávají ... navíc jsme přecejn stále v Oslu ... :)

Ten druhý zleva je ten lískooříškový, co jsem si vyhlídla na příště :)




I tady je vidět, že je před 17. májem ... :)


Do jakých podniků rádi chodíte vy? Napište mi nějaké tipy, kdekoliv na světě - zapíšu si je do deníčku a při případné návštěvě té dané země/města určitě vyzkouším. A plus se tak můžem inspirovat navzájem, když nás bude víc, udělám seznam :).

6 comments:

  1. Mnam!! Tak i proto musím do Osla zpět, makronkám já neodolám, to je překvapení:D Mě asi nejvíc zatím chutnali v Laduree kdekoli po světě a pak Patrick Hermand v Lille, ty byly taky vynikající!!!:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kájo, přesně tak, musíš zpět! Ještě je tu spoustu kaváren k objevování ... jen si radši našetři nějaký velký obnos peněz, ať nemáme žádná omezení :D. Makronky v Laduree jsem ještě nezkoušela, jsem ostuda. :)

      Delete
  2. Terezko, že jsi šla rovnou z posilovny na makronky to je mi moc sympatické. S kamarádkou jsme chodívaly na kondiční cvičení a vždy rovnou na večeři, ale to byly večeře. Dodnes vzpomínám. Jinak nevím v té cukrárně co bych si dala dřív - je to děsně lákavé.
    Měj se moc fajn. Jarka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jarko, děkuju! :) No, já nechci nutně hubnout, spíš se trochu "vyrýsovat" a zpevnit, takže nevidím žádný důvod, proč bych na ty makronky hned po cvičení nemohla jít :))). To, co jste dělávaly vy s kamarádkou se mi taky moc líbí :). Měj se moc hezky, Tereza

      Delete
  3. Vypadá to užasně, hlavně ta s malinami :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Že jo? :) ty makronky měly fakt úžasnou konzistenci, byly křupové a zároveň vláčné, fakt jsem z nich byla nadšená ... :)

      Delete