Thursday, July 9, 2015

Mušle neboli slávky podle kamaráda Roberta

Sobota odpoledne, kolem třetí hodiny. Jsem v práci, za hodinu zavíráme a nám všem co pracujeme je už teď jasné, že dnes nám všech chlebů a buchet zbydou mraky. Volám tedy Markétě, jestli by něco s přítelem Robertem nechtěli. Markét mi to nebere, tak jí píšu smsku a vracím se k práci. A ona mi po chvíli odpovídá, že jsou na pláži na jednom z oslovských poloostrovů a že mají spoustu mušlí a že ať přijdu na večeři a že za chleba budou rádi... Nejřív to nechápu, že jak jako mají mušle, ale pak jsem se dozvěděla, že jich prostě spoustu našli v moři.


A tak se pak večer k Markét a Robertovi vydám a stíhám i proces přípravy. A v ten moment mě napadlo, že bych to mohla zdokumentovat a Robertův recept vám sepsat. Není na něm nic složitého, ale znovu se potrvdilo, že v jednoduchosti je krása. Robert je sushi chef, roky se tomu věnuje, pracuje ve dvou z těch lepších restaurací v Oslu a mimo sushi umí prostě i výborně vařit... A tak, pokud se dostanete k čerstvým mušlím, třeba někde na dovolené na trzích, zkuste tento recept, bude vám chutnat, slibuju!

Recept


3 porce
doba přípravy: 20-30min

cca 1,5-2kg slávek
3-4 lžíce olivového oleje
3 stroužky česneku
2 šalotky
kousek fenyklu
2 deci bílého vína
2-3 deci vody
petržel
sůl, pepř

bílý chleb jako příloha

i takto se dají přepravovat mušle .. pěkně v mořské vodě :)


postup

1. Mušle očistěte ve studené vodě. Olivový olej si smíchejte s nastrouhaným česnekem. Nakrájejte si šalotky a fenykl (najemno), i petržel (nahrubo)

2. Rozpalte hrnec (takový, co má i pokličku, budete ji potřebovat), nalijte do něj olivový olej s česnekem a na něj šalotku i s fenyklem. Nechte zpěnit.

3. Zalijte vínem a vodou, přidejte petržel, nechte přijít k varu, vhoďte do hrnce mušle, přikryjte pokličkou, pak plamen ztlumte a nechte mušle vařit. Asi po pěti minutách se začnou otevírat.

4. Nakrájejte si chleba, mušle naservírujte na talíř a ozdobte čerstvou petrželí. Podávejte.

Dobrou chuť :)


A tohle zbyde :)

2 comments:

  1. Tak Terezko, ty mušle jsem jedla jednou v životě v Bulharsku. Domácí co jsme u nich trávili dovolenou nám je jednou večer při pěkném posezení udělali. Na jednu stranu jsem byla ráda, že je večer a moc na to nevidím. Ale chutnaly mi, to ano. Všechno je zvyk. My třeba děláme občas doma sulc z prasečích paciček a plno lidí, zvlášť mladých, obrací oči v sloup. Nebo tatarský biftek, jsou lidi jako já co ho milují a někdo by ho nevzal do pusy.
    Ale musím říct, že všechny potvory z moře mi lákají. Tak si je užívejte a měj se fajn.
    Jarka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj Jarko, děkuju za tento i komentář u předešlého receptu :) ... Souhlasím, že většina toho, co nám chutná je o zvyku ... a taky asi o určitých "předsudcích", které mám vůči některým jídlům, vlastně jsi vyjmenovala asi jedny z těch "nejkontroverznějších" :)...

      My tu máme zase po pár propršených dnech krásně, tak doufám, že i doma už je zase hezky! :) Měj se fajn, Tereza.

      Delete